How I Met Your Father (S9)

How I Met Your Mother pun sampai season 9. So aku pun sama lah. Kita end kan di episod ini. Tehehe.


Right. 8 September 2012, malam, lepas Isya. Plan nak akad nikah time tu. Tapi, comes the saying, kita merancang, Tuhan menentukan. My dad admitted ke hospital sebab darah rendah rasanya masa tu. Oh gosh. Katering dah sampai. Tetamu dah ada. Can you feel me? Aku dengan inai merah kat tangan pergi sepital, tengok Abah.

Aku time tu memang pasrah dah. Kalau tak nikah ni, memang tak berjodoh la agaknya. Tanya Tok Imam, dia cakap abah kena ada untuk salam, untuk mewakilkan dia untuk akad nikahkan. So I went home. Redha dan pasrah. Huhuh. Langsung aku takde paksa abah ke apa ke untuk balik or what. No. That night, aku tido dengan two of my bestfriends. They showed up, after all.

So the next day, alhamdulillah abah dah boleh keluar ward. Pukul 11 pagi, kitorang gerak ke masjid mukim Panchor. Around pukul 12 macam tu, kitorang sah dinikahkan. Video adik aku letak mana entah.

Yang kelakarnya, habis je event nikah2 ni, aku sendiri bawak kereta balik rumah, sebab sepupu sepapat semua tak reti drive kereta hahaha. Kawan2 dah kena balik Ipoh dan Terengganu. Kelakar ok. Dengan baju pengantin, drive balik rumah. Hahaha. Ed pun balik rumah dia jugak.

Lepas Zohor, saya dan suami (eceh tetibe baik), pegi jumpa Abah sekejap, and we're off to Penang. Hari menikah tu ok. 9 September 2012, Ahad. Hahs.

So that's how I met your father, Hakeem (my son, baru lahir bulan 4 haritu) until the day I marry him. I wrote this story before he was inside my tummy, until dia dah ada guling guling depan mata. Hewhew. Ok end of storyyyyyyyy. Lega dapat menaip balik. Arghhh.


Goodnight people. Walaupun aku tak tau ada orang still baca repekan aku kat sini. Takpelah. I love writing. So i want to write back. Major comeback ni. One night, three entries. Kehkeh.


Ok lah. ASSALAMUALAIKUM! For now. Hew.