How I Met Your Father (S7)

And I literally took one year to continue the story. Tua la hanak haku menunggu cerita. Hahah.

Okay.

Kids,


Then lepas that so called date night, we kept contacting each other. Mostly through phone calls because I remember him as not an sms type of boy. Facebook pun tak kerap sangat. Tapi kitorang selalu lah jugak buat esaimen sama sama. Sometimes dekat oldtown, sometimes kat mcdonalds.

Wanna know one thing? HAHAHA at that time, dia sebenarnya tengah confuse nak memilih antara tiga orang wanita okay. Hambek kau. TIGA sekali. Eh kate tengah frust putus chenta? Huk aloh. Frust jadahnye sampai tiga orang pengganti. Sampai pening pening nak pilih. Aku tau tu rasa nak lempang je hahahaha.

Thing is, sorang ni dia just contact via facebook. Adik angkat katenye. Katenyeeeeeeeeeee.... Adik, tapi bersayang sayang. Aku bakar jugak laptop tu karang. Tapi aku tak bakar, sebab aku tak tau. Nasib baik kau. Sorang lagi pulak kira macam hot stuff school seni la. Katenyeeeeeeeeee jugak... Eleh aku hot stuff usm tak kecoh pun KAHKAH tipu jew.

So yang adik angkat terangkat tu tak jadi dipilih sebab perangai sejibik macam ex beliau katenyeeeeeeeeeee. Sorang lagi tu pasal banyak sangat alasannye. And dia dah ada boyfriend, tapi kira nak break dengan bf ni la. Entahlah aku pun ingat2 lupa.

So, tiba tiba, aku pun post la satu quote dekat fb page dia. Quote apa tah, something like, 'i met you in a very strange time in my life', cenggitu lah gamaknye. Hah kau. Emo ok dua2 gegel ni. Terus dua2 like quote aku tu. Masalahnye dua orang tu je like. Nampak sangat lah kan hahaha. So mula la drama, tahniah kat aimy la(aku la tu), semoga bahagia la apa la. Siap bagi lagu kat Ed, suruh bagi kat aku. Kata Aimy lebih layak la. OMG. Kalau aku tau dia kena pilih antara tiga, tak kuasa aku nak melayan hahaha.

I remember one time Ed answered a call from his 'sister' tu. Aku ada sebelah. Merajuk. Ok. Aku ok lagi masa tu. Sebab macam takde la suka sampai jatuh cinta gilevavi no no no not yet.

Nak dijadikan cerita, I made a mistake before him, before Ed. I membuatkan seseorang berharap nak menikah dengan aku sampai calling2 mak aku nak mintak nikah. Hm. It was stupid.. So one time, in the car, masa tu lepas makan kat Relau, I said to him.
"Tunang jom."

Dia pun tak hesitated langsung. He said "Nikah la terus. Nikah gantung dulu."
I was quite surprised sebab hello, I ajak boyfwen nikah sejak sekian lama, alasan typical adalah takde duit. Takde duit, takyah couple, takyah bagi harapan, please la. Dah sanggup kan, susah senang bersama la. Tuhan dah janji rezeki untuk kita yang menikah. Rezeki dalam apa bentuk sekali pun. Trust me, even susah nak meninggal pun, belum pernah aku berlapar. Lauk paling sedih pun ikan sardin.  Jangan risau. DIA ada.

Malam tu jugak, kitorang plan nak nikah masa balik cuti semester. Ed internship dekat JKKN Kelantan. And I, was working as a cikgu ganti dekat sekolah kubang kerian 3.