How I Met Your Father (S1)

This is a story I should never forget. A story I should always remember. A story I will tell to my future kids.

A story of "How I Met Your Father" Ahahaha



i.
I was a student majoring in Science, minoring in Arts. He was an Art student.So one day in March 2012, I went to a studio named Pelenggang/ Pelenggam Cahaya somewhere in Art school. Thought I have my usual class tapi when I peeked inside, ramai yang berbaju pink - men and women, certainly not my age. They look old and more matured.

But I masuk jugak when I saw Erin, my classmate of the Art course.Turned out, we have to learn Mak Yong, a traditional Kelantan dance, which will be taught by the pink shirt men and women tu. So okay then, let's learn.

I sucked in remembering the steps. Hah. Sampai I need two coaches to make me remember. But then masa tengah practice, came a boy and dia tiba-tiba terlanggar my arm. Dont know what I was thinking, belum sempat dia cakap sorry, I said sorry first. Lepastu I remembered, 'eh dia yang langgar aku kot. Pehal aku pulak yang kena mintak maaf'. I smiled back to him and sambung balajar menari.

Tiba-tiba I have 3 coaches pulak. Eh? Budak yang melanggar aku tadi tiba-tiba nak mengajar aku menari jugak. Kalau pandai takpe jugak. Worse kot. He moved macam kayu. Haha keras dari aku. One of the many things he said that I still remember , "Jangan malu la. Yang awak rasa tak cantik tu la sebenarnya cantik. Itu la seni!" I was like, kau ni kenapa tetibe datang mengajar lepastu marah marah pulak. Iee don't like.

And then, break time. I was completely alone and I was completely okay with that. So I went as farthest as I could, opened my laptop. Baruuu je nak on facebook, this guy came again. I was having this kenapa-nak-kacau-aku-ni-aku-nak-layan-perasaan-sorang-sorang-ni feeling.Annoying jugak la. Tapi I senyum je. Dia ajak to have some refreshment kat luar studio, provided la. Bukan dia belanja. So I pun, ok la. Kesian. Jom...

Masa minum teh tu, dia pun bercerita la macam-macam. Orang Pahang, tapi fluent gila cakap Kelantan. I was more to listening masa tu. Malas nak bercakap, sebab I rasa tak nak kenal pun and rasa malas nak bercakap banyak sebab I tak suka dia pun. Dan memang rasa malas nak impress dia. I pakai very tak cantik. Baju kelabu panjang dan tracksuit dan selipar jepun. Biasela, tengah sedih kan, banyak kali breakup dengan bf. Lagipun first impression of him tak best, so I tak suka. And rambut dia pendek sangat. I don't like. Cuma I noticed mata dia sepet. And he's very fair. Putih. I don't really like fair guys sebab aku tak fair. Kehkeh. Tapi layankan je la. Dia pun ada la cerita pasal dia frust. Tapi sikit je la, macam hint sikit2 gitu. He said "nanti la dah kenal lama sikit nanti, saya cerita kat awak." Eh? Macamla aku nak tau. Ni last sembang dengan kau, kateku dalam hati. Tapi I asked him, "awak ni kenapa ajak saya pulak. Awak takde kawan lain ke? Ajakla kawan awak." Nak melarikan diri sebenarnya. Lepastu dia cakap "Kita tengok orang yang kita berkenan, kita tanya la." Amboi senangnya kau. Lepastu dia pergi tegur semua staff, semua lecturer kat situ. I thought dia ni mesra alam sangat la. Added one more thing in dislike list. Cuma ada satu benda yang best. Dia pandai main gitar. Wiwiwi tu je. Tapi ramai je orang pandai main gitar, so I pun, emmm takpelah. Satu je benda yang aku suka kat kau. Hahah.

So after that, we departed. Dia siap ajak tengok bola kat kedai mamak that night dengan his friends. Gila ni. Aku tak kenal kau pun. Bahaya betul dia ni. Takot takot. Dia pun bagi his number. I didn't give mine. But I promised I'd call him that night. But I didn't.