Random talks

On the road, he asked me,

"Awak sayang saya tak?"

Looked at him, I smiled and said

"Sayang lah."

He stared back. Briefly.

"Awak jaga saya tak?"

Silence. Thinking hard. Dia jenis bertanya soalan yang sometimes tak tercapai akalku.
Only then I replied,

"Jaga. Tapi tak cukup lagi."

He looked puzzled. Aku ke yang fikir jauh-jauh sangat ni?

"Apa yang tak cukup?"

I embraced him.

"Banyak."

His eyes were still on the road.

"Nak cukupkan tak? Atau nak lebihkan?"

Sighed,

"Mesti la nak lebihkan."
I sat back on my place. My turn to ask.

"Awak sayang saya tak?"

He smiled then,

"Sayang..."

I smiled back,

"Jaga saya tak?"

He nodded.

"Jaga. Kadang-kadang saya biarkan awak. Sebab saya jaga. Saya biar sebab awak nak awak happy. Saya biar sebab saya jaga hati. Jaga hati awak."


:)