love lessons

Urgh. Siapa kauuuuuuuu nak kasi orang love lessons?
Hahah like I care.

Cerita semua orang tak sama. Kalau sama pun, rasa and feel kita semua tak sama. Ini Ed yang ajar. Hahah. That's why bila ada kisah yang tersangat sakit for you, nor that sakit for me. Apa yang buat aku teruja, happy gila-gila, maybe you won't feel the same way. Complicated hati kita ni. kan kan.

Well for me, to sum it up... I've already been through a lot for the past 23 years on earth. Pernah rasa macam-macam penyakit hati yang berkait dengan perasaan ni. I pernah rasa crush gila-gila, pernah rasa di reject, pernah rasa mengorat dan dingorat, pernah mengejar dan dikejar, pernah rasa sakit pedih, pernah jugak aku rasa sangat happy, pernah rasa macam jatuh dari tempat tinggi, pernah jugak rasa diselamatkan dari things like that :)

Some people, bercinta dari sekolah, dan alhamdulillah, kawen jugak at last. Lain pulak couple lama-lama, tapi takde jodoh, sorang meninggal dunia. Tsk.. Some people, bercinta bagai nak rak, tapi end up nikah dengan orang lain. And some people, couple dengan yang ni, tunang dengan dia ni, nikah pulak dengan orang lain. Hm hm. Banyak sangat cerita manusia ni kan.Tapi each and everyone of us won't feel the same bila same things happen to us.

I know ramai sangat people and friends yang tertanya-tanya kenapa aku nikah dengan a man yang I barely know. Jawapan paling ringkas dan mudah dan tepat is, jodoh. Penat berhabis keringat, ringgit, tears and time to people yang sebenarnya tak pernah tertulis pun jodoh aku dengan mereka itu semua. Sometimes I terfikir, alahai ruginyaaaa lah aku bazirkan sayang aku untuk orang yang tak sepatutnya selain suami sendiri, selain Syed Ahmad Shauffi. :) Tapi itu lah lesson kan. If tak jadi semua tu, I wouldn't meet him. I wouldn't know how to treat him right. Pengalaman indeed, mendewasakan. Sungguh.

One time, aku pernah rasa nak berserah, nikah je dengan this one guy yang memang gila babeng lah sayang aku. Konon lah. Tapi serious shit, aku takde rasa apa-apa. Bila ditanya, aku sendiri cakap aku tak tau rasa apa. But I'm pretty sure I'm not in love with him pun. I just rasa seronok and best bila orang layan kita macam princess, ikut kehenndak aku macam-macam. Tapi feel tu tak penah ada even bila dah cuba mengadakannnya. Sampai his mother called my mom untuk hantar rombongan merisik, tapi nayy, jodoh kita tiada.

I pernah jugak rasa in love gilaaaa punya. Bertahun-tahun bercinta bagai. Everything was about him.My world was him. Even my password pun nama dia. Gila punya sayang, punya buta. Menangis berjurai-jurai pun I held on lagi. Sampai one time, er banyak time, one of us cut it off. Dah tak tahan dengan perangai one another walaupun mostly, the blame was always on me. From other people point of view lah kan. Entah. Salahkan lah, cakap lah. I couldn't care less. Dah tamat,. Dah habis. Tutup tirai, tutup buku. Plan macam-macam, dreams macam-macam, cita-cita tinggi melangit, nak hidup berdua lah apa lah tapi bila Dia kata no, jodoh kau bukan dengan dia, bukan jugak. Kun fa ya kun.

Dan my husband. Serious tak pernah terlintas untuk hidup dengan dia. Aku sendiri pun tak berapa percaya aku buat keputusan drastik untuk nikah terus even still study kan. One of my best friends pun cakap, dia berani jamin, takkan lama aku berchenta dengan Ed. Aku akan carik my ex balik walaupun truth is, kalau dah jodoh, harini kenal, harini nikah pun boleh jadi. Aku dengan Ed kenal sekejapppp sangat, tapi chemistry tu, connection tu... :) We fit one another perfectly. He embraced me the other day, and my mind gave a sudden thought, 'this is my place. This  is where I actually belong. In his arms, in his life walaupun first impression aku kat dia tak best. Hahah. Rambut skema. I don't like. Hahah BLERGH LAH YASMIN.


Hmmm... If ada lagi lah people yang still tak puas hati dengan our marriage, please know yang we both dah diikat dengan tali yang halal dan kuat. Catur Tuhan ynag tentukan, why would you still try to deny it? Lembutkan lah hati diorang ni, dear Allah. Let them know I'm happy with him, let them know that I feel that I'm the luckiest girl on earth to have him by my side. Always. =)


.

Comments

si cokelattte said…
insyaallah... both r perfect! n in love.. im happy... insyaallah min..
Anonymous said…
upload ler gambar ngan family masa akad nikah..tak nampak pun muka abah dan mama ngko..nyibuk lak aq!
Anonymous said…
u give love lessons? sesuai ke? u pun nikah tanpa restu abah dan mama nak bg love lessons! haks!