Travelling...

Mari kita berbicara pasal angan-angan lagi. Wah gitew. Skema ayat kau Jah.

Actually aku baru lepas baca blog Kahuna. Beliau pergi travel ke tempat yang aku tak pernah dengar pun except for Capri and tempat dalam cerita The Lotus Eater yang kita pernah belaja time sekolah dulu. Aku ingat cerita tu sampai harini. Pasal literature memang aku ingat sebab aku suka. Cuba tanya Bio Fizik Kimia? Hampeh hampagas. Assalamualaikum jelah.

Lepastu aku terfikir. Style kot travel sorang2. Alah aku selalu terfikir macam tu. Memang one of my dreams pun nak travel ke semua country yang ada, then kerja kat sana 3 bulan kan. Kira macam wirk and travel yang aku buat sendiri la. Hewhew. Maybe aku akan buat. Tapi akan start dengan negeri2 dalam Malaysia dulu, insyaAllah. Pergh bila la journey aku tu nak habis agaknye ye?

Anyway, aku terfikir pulak pasal keselamatan. Kahuna takpe la, maybe sebab dia lelaki so possibility untuk dia kena apa-apa tu dah berkurang sikit. Kalau girls, the possibility is higher kat mana2 tempat pun.

lepastu, aku berangan lagi. If aku kawen nanti kan, tak payah lah nak kerja2 mengarut2 ni. kerja 24/7 tak henti2. Nonope. Ape kate, anda, sebagai suami saya, kita travel bersama2 and kerja sama2. Huaaaaa style gila. Macam nomad. Tapi ade aku kesah? Nanti kita balik Mesia, kita bawak balik la duit Yen, duit US dollar, duit euro, duit rupiah, duit dinar. Entah2 balik Mesia terus jadi jutawan. Muahahaha.

Okeh tu je aku nak cakap. Saje je terasa nak menulis.

Nak tido awal ni. Esok nak bangun awal, nak pegi jogging kat tasik. InsyaAllah kalau aku bangun awal. Aminnnn mintak2 lah aku bangun awal.

So goodnight. :) And sorry kalau ada banyak spelling errors. Malas double check. Bubui. X

Comments

belajar bedikari dan sorang sorang dulu dalam penang,then u are ready to travel outside by ur own.
Azlan Strider said…
have a safe journey!!!

Regards,
-Strider-