Puisi 22 Disember



Ini puisi untuk dua puluh dua haribulan sebenarnye
Sebagai reply untuk sajak yang macam syair enam hari lepas
Walaupun sekarang dah masuk dua puluh tiga
tapi takpe, tak sampai sejam lagi 22 haribulan itu berlalu
Err?

Motif utama berpuisi yang takde ritma mahupun irama ini adelah
Untuk mengucapkan selamat menjadi tua kepada kau, tikus


Selamat ulangtahun ke dua puluh dua
Sudah tiada forever 21
Jadi kita dah tak boleh shopping kat F21
walaupun tak penah pun shopping kat situ
Sebab mahal nak mampus
Sale pun macam tak sale
Baik aku pegi beli kat Jusco
Bundle pun cara jugak
Momoe ke
Nichii ke
Acewin kedai feveret itu ke
Oh banyak pulak nama kedai
Nampak sangat suka shopping

Sebab aku tua 5 hari daripada kau
Dan walaupun dari segi saiz, kita nampak berbeza 5 tahun
Tapi kau kena panggil aku Kak Yasmin sebenanye
Muahaha

Dengan itu
Semoga cita-cita kau nak jadi pembaca berita tercapai
Semoga cita2 aku untuk jadi pengarah tercapai
Tetibe pulak cita2 aku interprem
Sambung sambung
Semoga impian kau untuk beli Nikon DSLR pada 30 hb ni tercapai jugak
Semoga apa yang kau nak, baju tudung kasut anak tudung makan ke ape ke, tercapai pada 30 haribulan nanti
Semoga kau jadi anak yang baik dan solehah
Semoga umur kau diberkati
Semoga kau bertemu jodoh cepat dan nikah cepat
Semoga kau menjadi student Dr Lee yang pandai
Semoga kau dapat setel FYP same lambat dengan aku
Semoga kau kaya raya supaya kau dapat belanja aku BMW dua pintu
(Ape barang BMW besa2 yang kau nak tu tak kelas langsung hahaha tu kete untuk orang da kawen. Nak kete besa baek ko beli Avanza ke, grand livina ke, takpun kau beli bas terus sebab kau ni hormon terlebih. kot2 la anak kau ade 30. senang sikit kan. ngahaha)
Semoga kau bawak kete cool macam aku, bukan macam nak racing langgar semua kereta depan kau
Semoga kau bahagia dunia akhirat
Dan last but not least, semoga kekal kita bersahabat insyaAllah.....


Comments