Skip to main content

Posts

Featured

Resepi Sup Ayam Simple dan Sedap Ibu Mertuaku

Banyak pulak resepi kau Min kan. Resepi Umi pulak tu. Kihkih

Kalau balik rumah mak sendiri, teringin nak makan masakan mak. Now my MIL is quite unwell, so beliau bagitau je resepi, cara-cara semua, then I la masuk dapur. Tu pasal jadi banyak resepi pulak kebelakangan ini. 

My MIL dulu jual nasik berlauk pagi-pagi masa dia muda. Petang jual mee sup macam tu la. So beliau ni memang terer masak dan sedap la. Air tangan orang lama kan. Lucky me la boleh belajar dari dia. Alhamdulillah.

Sup ayam zaman sekarang ni kata beliau, nak tumis2 dulu kan. Resepi dia takyah pun.

Macam ni. 
Bahan yang kena ada ialah sup bunjut muahaha. I bought yang Sup Tulang brand Puteri. Sedap jugak. I pakai sup tulang sebab yang sup ayam dah habis guna, lupa beli.

2 ulas bawang putih 
5 ulas bawang merah
Halia seinci
Tumbuk. Tapi jangan sampai lumat sangat.

Ok ayam tu bila dah potong cantik-cantik kan, then REBUS DAHULU. Yezza. Rebus dulu. Pakai Kangen Water pH 9.5 lagi la bertambah sedap ya tuan-tuan dan puan-puan. So sa…

Latest Posts

Resepi Ikan Percik Simple & Sedap Ibu Mertuaku

Resepi Sambal Lada Kering Goreng Ibu Mertuaku

Gym Gal Now Yeah

Update on Misi Kurus